måndag 30 november 2009

Advent

Ibland blir det inte mycket bloggat och sedan rätt vad det är kan man göra massor med inlägg på en och samma dag! Nu är det ju inte alltid så lätt att blogga i denna tid på året, då man kanske inte kan visa upp allt som sker... om vi säger så. Blir nog lite mer inlägg efter julafton, kanske, vi får väl se!

Jag har verkligen läängtat efter advent, jag kör på med julgardiner och adventsstakar och stjärnor i fönster och 4-ljusstaken såklart. (Heter det också adventsstake?)



Här hemma sitter det klockor på dörren till jul, det har jag fått hemifrån mamma :-)




Jag kör inte med jättemycket tomtar, men jag har ju denna härliga gammeldagsa bonad som "tomtar till" det hela!



Den uppmärksamma tittaren kanske kan ses när bonaden gjordes? Jag trodde inte det var så länge sedan, men jag sydde klart den 1999! Redan 10 år sedan! (och det innebär att den nog påbörjades 1997 kanske?)


Detaljbild, men tyvärr suddig :-(


Inte heller den mest tydliga detaljbilden!

Och nu till det nyinköpta! Jag berättade ju att jag var på loppis i Umeå. Där köpte jag in denna snygga ljusstake!




Pryds mycket fint av datumljuset jag fick i present av lilla mammi, i morgon börjar stressen med att bränna ner lagom mycket per dag! Det är ju så jobbigt om man kommer efter, för då måste man ta igen till helgen och ha ljuset tänt hela dagen, puh! Men fint blev det!



Vet inte varför jag gillar mässing, någon dag ska jag fota hela samlingen, det blir mycket blänk det :-)

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med advent o jul! Jag har ju den fina duken du sydde åt mig, med dansande tomtar på :)! En ljusslinga på balkongen gör också lite till stämningen. Fint, fint...

    SvaraRadera
  2. Ja, den fina duken!! Har inte ännu fått upp ljusslinga, hittar inte själva delen med adaptern, får leta lite mer tror jag!

    SvaraRadera
  3. Bra att jag blev påmind om att jag måste tända mitt datumljus. Ligger redan lite efter.

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...