söndag 22 oktober 2017

Klar med: Fågelkaftanen

Jag slet åt mig tyget då jag hittade det bland viskosstuvarna på Ohlssons tyger i våras, maj tror jag det var! Herregud så fint tyg! Jag visste direkt vad jag skulle sy också, är det inte det extra härligt då ett projekt poppar upp i skallen då man ser tyget? Det har inte hänt mig på evigheter, antingen har jag ett mönster jag vill sy, och så får man hitta bäst möjliga tyg, eller så köper man ett fint tyg men vet inte vad det ska bli.

Dessa härliga svepande kaftaner jag sett överallt i vår och säkert förra våren också, jag är väl inte den mest moderiktiga personen på byn direkt. Superfina och smickrande för kroppar som sett mer vältränade dagar, eller som i mitt fall är det väl snarare år!


Finns inget mönster direkt, tog en köpt kaftan och klippte efter den men gjorde rakare linjer och längre modell.

Använde den massor i somras, det var ju jeans+kaftanväder varje dag hela sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...