tisdag 3 november 2009

Borttappat på pendeln!

Imorse tappade jag min fina stickade basker på pendeltåget! Buhu, hoppas någon lämnar in den till hittegodsavdelningen, det är ju min bästa mössa! Annars repar jag upp min matchande halsduk, för jag tycker mycket bättre om mössan än halsduken. Dessutom är den egentligen alldeles för lång! Man kan ana två virkade blommor jag fäste på ena sidan.


Garnet jag köpte var ngt restgarn som skulle utgå, jag stickade både halsduken och mössan förra vintern. Det som inte syns pga min crappiga kamera är att det är små söta hallonröda "pluppar" typ mini-pom-pomer i garnet...


Bye bye halsduk!

3 kommentarer:

  1. Nej inte fin-baskern! Hoppas någon vänlig själ hittar den. Jag är fortfarande helt impad av sjalen du stickade på under juntan, den kommer bli GRYM!! Så himla fint mönster verkligen, jag måste lära mig att sticka som nästa projekt, så att jag kan arbeta mig upp till att klara av en sådan där :)

    SvaraRadera
  2. Ja, självklart kommer du att klara det! Du kanske skulle börja med en basker, det är nog ett lagom projekt som första grej. Tar ju inte så lång tid och inte lika enformigt som en halsduk?!

    SvaraRadera
  3. NÄÄÄ inte den fina baskern! :(

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...