måndag 30 november 2009

Hjälmmössan

Nu kan jag äntligen visa upp första bilderna på hjälmmössan, för nu är den ingen hemlighet utan bortgiven till ägarinnans mamma K. Klassiskt mönster i grunden men utarbetad till min egen design. Förfinad och förbättrad. Tack ni som haft prototyperna och provat på era små! Snart får Ks lilla dotter testa den nya modellen på hjälmmössan!



Stickad med liten resårkant och min favorit; moss-stickning på själva hjälmen!



Knytsnoddarna har jag "påtat", som mamma kallar det.



Litet broderi uppepå kullen med blommor i olika storlekar. Lite freestyle sådär.



Måste ju också få små vantar som matchar!!!



Med obligatoriska snodden för att motverka borttappning!




Bilder tagna under arbetets gång, vet ej om mossstickningen syns speciellt tydligt. Arrggg vad klurigt det är att fota då det är så mörkt ute!

3 kommentarer:

  1. Lilltjejen längtar tills hon får börja använda fina mössan och vantarna! Snacka om att hon redan innan hon ploppat ut blivit bortskämd. Kan bli jobbigt det här :)

    SvaraRadera
  2. Jajamensan, jag ska försöka hjälpa till med bortskämmandet så mycket jag kan! :-)

    SvaraRadera
  3. Snoddar på vantar har ingen åldersgräns:)

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...