söndag 8 november 2009

Vintersjalen goes romantic


Nu har jag stickat klart sjalen. Den blev lite liten och jag ville gärna ha nån liten "lockig" avslutning runt om, men ABSOLUT inte den virkade kanten som fanns i mönstret.. Jag håller på med luftmaskebågar och ser hur det blir. Det dumma med garnet är det det är jättesvårt att repa upp det man gjort, man måste nog klippa bort kanten om man blir missnöjd....


Jag har blivit så himla inspirerad av bloggerskor om att sticka in pärlor i sjalarna. Detta ville jag nu prova på. Som tur var har jag massa små vita pärlor (från då jag sydde brudklänning till C för några år sedan) och testar lite hur det blir på min luftmaskebågskant...


Om man tittar noga kan man se en liten liten pärla i mitten på det vita fluffet. Bättre bilder utlovas senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...