fredag 20 november 2009

Egen sjal



Då jag var i Umeå förra helgen hjälpte mamma mig att fota min egen ihopknåpade sjal. Sjalmönstret har jag hittat på själv, men är ju ej unikt och finns säkert trademarkat nånstans av någon! Detta projekt höll jag på med alldeles för länge förra hösten. Anledningen att det tog sån tid var att jag fick repa upp den och sticka om den flera gånger. Sjalen har jag stickat på snedden, alltså inte börjat i "snibben" eller uppepå som vanligt. Därför kunde man inte sticka på så långt garnet räckte utan blev tvungen att repa upp och göra om med färre maskor.

Med detta lite tjockare garn så blev det fluffigt men tar man lite tunnare så blir det mer spindel-aktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...