söndag 1 november 2009

Riktiga juntan



En gång varje månad är vi en grupp tjejer som försöker träffas och så juntar vi tillsammans. Detta har vi gjort i flera år nu och det är alltid lika trevligt. Inga krav på produktion alls, vill man bara sitta och snacka gör man det, vill man sy, sticka, virka eller göra pärlhalsband gör man det. Detta härliga luddiga vintergarn Vivaldi fick följa med mig hem från garnbutiken idag! Det ska jag junta med riktigt ordentligt i morgon kväll på juntan!



jag kunde förstås inte hålla mig från att börja sticka lite lite grann! Jag har blivit så inspirerad av alla stickbloggar som hela tiden göra sjalar så jag tänkte att jag ska sticka mig en härlig vintersjal! Mönstret på sjalen köpte jag i garnbutiken (var lite likt Birch-sjalen tyckte jag) men min vana trogen tog jag helt annat garn och annan storlek på stickorna (7) så vi får väl se hur det slutar. Fluffig och mjuk i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Väntar med spänning till tisdag, då får vi väl se vad du börjat på.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den, du kanske kan ta med mönster tills imorgon på juntan!
    Kram

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...