söndag 17 januari 2010

Födelsedagspresent



Idag fyller min mamma år. Denna stickade halskrage ska hon få idag. Eget påhitt med tanke på storlek och komposition av uggle-mönstret. Själva ugglan har jag sett på många bloggar och mönstret har jag hittat här. Färgen är grå, mest naturligt återgiven är färgen på bilderna från blockningen, de är tagna i dagsljus medan de andra på kvällen i min hall!


blockning



Såhär snyggt kan det bli då man fäster ihop den lite över halsen med en liten pin. Meningen är att mamma kan gå omkring med sina ugglor över nån av sina snygga kappor. Nu har ju inte alla min personliga fobi för polokragar och i så fall är det ju bara att göra löskragen tightare! Min mamma får en krage som jag själv skulle kunna använda och den är alltifrån tight!



4 kommentarer:

  1. såå himla fint! jag vill göra en mössa med ugglor!

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för presenten. Mjuk och skön är den. Bra med tipsen hur jag kan fästa ihop den. Tur man bor på ett ställe där våren är avlägsen.

    SvaraRadera
  3. Men gud vad snygg! Jag måste komma igång med stickandet så jag kan lära mig så fina saker, ugglorna är huuur fina som helst!! Hur länge innan man är uppe på den nivån? Ska starta med min blåa sjalkrage utan mönster, nu när du gjort en så har du kanske tips på bra storlek och modell osv. Vi måste kicka igång juntan 2010 också, kanske en träff i Aspudden eller har någon tingat första träffen redan? Kram!

    SvaraRadera
  4. Håller med föregående talare! Skitsnyggt! Grattis till Eva, både att hon har en sån bra dotter som kan producera såna snygga alster och till födelsedagen förstås.

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...