torsdag 21 januari 2010

Det blev gardiner...


I veckan har det inte blivit något gjort, varit hemma och sjuk i märklig kräksjuka. Inte kul! Men nu kommer något jag har längtat att blogga om sedan i söndags. Tyget som inhandlades innan jul har jag nu sytt nya gardiner av. De är inte fullt godkända här hemma ännu, men vi får väl se då man har vant sig lite. Det blev lite lantkänsla med en touch av armé, (kanske för att jag köpt dunkuddar från arméns överskott med väldigt likande mönster i grönt och blått) och jag behöll de råa kanterna.


Fick denna idé från en blogg jag såg, blev rätt fint att sy fast gardinringarna!

3 kommentarer:

  1. Snyggt tyg!! Är det Nima som inte godkänner? :-) Jag gillar denna stil jättemycket, mönster men ändå stilrent så det inte tar över. Behåll!

    SvaraRadera
  2. Jag säjer också behåll! Tror man vänjer sej ganska fort.

    SvaraRadera
  3. Gillar det här tyget. Liknar ett tyg vi hade på kuddar när jag var liten och det var my-y-y-y-cket länge sen.....

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...