fredag 22 oktober 2010

Jag=hjälte

I måndags var jag ledig från jobbet. En vän var här och provade en klänning jag lägger upp åt henne. Jag hörde att det pep. Då jag gick till hallen pep det högre. Ute i trapphuset pep det ännu mera. Det var hos min granne det pep. Och luktade bränt också. Ingen var hemma. Så jag fick ringa brandkåren. De kom jättefort i två stora brandbilar med sirenerna på högsta volym. Ut rusade minst 10 brandmän. Några gick till baksidan av huset och hissades upp till grannens balkong. Några kom med mig i hissen och jag pekade på dörren. Sedan gick jag in och vi kikade genom mitt nyckelhål. De fick slå upp dörren och då vällde det ut massor med rök och luktade väldigt mycket. Det hade inte hunnit börja brinna ordentligt. Sedan kom grannen hem och var glad att jag ringde för katterna var hemma. Idag satt den här fina påsen på min dörr. Den var fylld med mumsgod choklad! Tack för tacket!


3 kommentarer:

  1. Oj, vilken dramatik!! Vilken tur ni hade allihop, kunde ju slutat hur som helst!

    SvaraRadera
  2. Ja vilken action det blev men tur att det slutade bra och att du ringde så snabbt (och ännu viktigare, att brudklänningen klarade sig;-))

    SvaraRadera
  3. oj oj. Hur gör du om det börjar brinna? har du repstege på balkongen?

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...