onsdag 6 oktober 2010

Fattar inget

Efter förra inlägget har det verkligen kliat i fingrarna efter att sticka. Jag "förstickade" mig lite i våras och har inte riktigt fått tillbaka sugen men NU!

Jag hade då tänkt sticka sockar. Har aldrig gjort det på riktigt förr, bara ett par lite hitte-på. Så hälen blev som den blev, men de gick ju att ha på fötterna i alla fall! Nu tänkte jag följa riktigt mönster däremot.

Tyvärr är mönstret jag riktat in mig på lite avancerat, känns som jag tagit mig vatten över huvudet. Engelska sticktermer är inte det bästa jag vet, eller vad sägs om dessa; w&t, sssk, c4b, c4f..... som tur är står ju allt på nätet, så det är bara att läsa och testa, testa, testa. Återkommer med resultat.

2 kommentarer:

  1. Svenskt mönster på väg från norrland.

    SvaraRadera
  2. Hur går det med stickningen? Kommer du nån vart?

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...