onsdag 13 oktober 2010

Inte så pjåkigt

Förlåt för bloggtystnaden, igår försökte jag skriva men blogger ville inte vara med. Nu har jag kommit igång med sockarna, fördelen jämfört med att sy klänningar är ju den mobila möjligheten, lätt att bära med sig vilket innebär att det blir lite gjort varje dag :-) Nu har jag stickat så det värker i fingrarna!

Sockorna heter Baudelaire. Man stickar dem tå-upp och inte tvärt om. Det är lite trixigt men jättekul! Garnet heter Qualitas sock och strumpstickor nr 3. Med mitt garn blir det lite mer "ylligt" än vad det är på riktiga mönstret som man kan hitta här. Men jag hittade det hos den här tjejen som har en väldigt fin stickblogg.








Ska se till att få bättre bilder, då jag har två sockor att visa upp!

Igår var jag på live-junta, det var mycket trevligt! Tack S för den goda maten och de mumsiga kakorna. Lycka till L med stickandet och K med fjäderletandet!

3 kommentarer:

  1. Så fin den blev! Den andra blir säkert lika bra =)! Min knyppling har gått in i fas 2 = svårt! Men, skam den som ger sig! Det blir bättre för var dag! Ha det så gott =)

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina och mysiga sockor. Passar bra nu när kylan börjar tränga sig på. Jag skulle också villja prova på att sticka några sockor med spetsmönster, men det ser så svårt ut så jag vet inte om jag skulle klara av det.

    SvaraRadera
  3. Malin; tack så mycket! Jodå, jag tror säkert du klarar av det. Det här mönstret var inte så svårt som jag trodde först, det var att det var på engelska som förvillade mig. Sedan tog jag en sak i sänder och då löste det sig! Hör av dig om du ger dig på detta mönster, jag kanske kan komma med ngt tips om du kör fast?!

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...