fredag 24 november 2017

Klar med: Juni till mig!

Å så roligt det var att göra klart den här koftan, för den blev så bra! Jag är nöjd! Trodde den skulle bli alldeles för liten men garnet stretchade sig verkligen efter tvätten. Så mycket så jag trodde ärmarna blivit alldeles för långa! Men efter blockningen blev den ju helt perfekt! Garnet är Drops baby merino. Hoppas det inte blir noppigt, för det tycker jag Drops Merino Extra fine blivit på min koftan Siri, till och med innan jag var klar med plagget! Hittills tycker jag dock att detta garn håller sig betydligt bättre. Förutom den extrema stretchningen i vått tillstånd då. Jag finns även på Ravelry där jag heter malinssyjunta, där jag registrerar mina stickade projekt. Gå gärna in och säg hej där med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...