tisdag 10 oktober 2017

En nystart

För några månader sedan började jag fundera på att blogga igen. Jag har använt Instagram under några år, inte alls postat mycket, men läst i stort sett varje dag. Jag tycker Instagram är fantastiskt, möjligheterna till inspiration är oändlig och det är smidigt och roligt. På instagram har jag på sista tiden postat lite bilder på sytt och stickat och det är ju så himla kul att dela med sig oh få lite respons! Dock blir det ju kortfattat där och för mitt eget minne samt för andra handarbetsnördar tyckte jag det skulle vara kul att posta här, på min gamla blogg, saker jag sysslar med. Här kan jag istället götta ner mig i detaljerna, det som inte "vanliga" vänner och bekanta på Instagram bryr sig ett skvatt om :-)

Vad har hänt sedan sist? Jo mycket såklart, jag var ju gravid med mitt första barn då jag bytte från Malins Syjunta till att blogga helt privat om babytiden. Vi flyttade till Norrlands inland från Stockholm dessutom, så första bäbistiden var såklart fantastisk, men blev också speciell eftersom jag och min man fick nytt boende i ny stad, nya möbler, helt ny tillvaro och efter lite tid, nya fina vänner.

Efter ett barn till och lite försök till med en Etsyshop för handstickade babykläder, vilket jag inte riktigt hann satsa på då vi fick vårt andra barn, och en till flytt så började jag känna viljan att flytta hem. Hem som i Umeå, där våra föräldrar bor och där vi växt upp. Stockholm är fantastiskt, och jag är helt övertygad om att jag kommer att bo där igen en dag, men inte under småbarnsåren. Bara tiden det tar att ta sig till och från jobbet kan ju avskräcka en efter 3 år i Lycksele, med gångavstånd till ALLT i hela stan.

Så det blev en till flytt, till Holmsund utanför Umeå, och ett härligt hus vi älskar. Vi har nära till natur, bibliotek, badhus, barnens fantastiska dagis, och det känns bättre och bättre ju längre tid vi bor här. Men så är det ju, det  tar ju i alla fall 2 år innan man får några att heja på på Konsum, man börjar kunna namnen på gatorna, man vet vem som går förbi och rastar hunden vilka tider etc etc. Det där som gör att det känns som hemma.

I och med stort hus följde även stor trädgård, som i början var helt överväldigande. Det kändes som ett tvång att hålla ordning på den och jag tyckte inte tiden räckte till. Det där har jag kunnat släppa och nu känns det bara jättekul med ett nytt intresse, där man kan lära sig nytt hela tiden. Det kommer säkert att komma upp poster om min fina trädgård här också.

Till dig som läst ända hit, TACK! Vad kul att du är här och hänger, kommentera gärna och kolla runt. Hojta så vi lär känna varandra.

/Malin

Vårt hus i höstskrud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...