måndag 28 februari 2011

Gamla Stan

I går (söndag) var jag och N in till Gamla Stan för att kolla i en pappershandel. Vi skulle reka lite inför bröllopsinbjudningarna. Tyvärr hade jag läst fel på hemsidan (ANDRA gången det händer just då jag ska till denna butik) och de hade stängt.

Men som tur var hade jag med kameran så jag övningsfotade litegrann. Här kommer resultatet!






Automatiskt mode


Taget med "Superintensiv" effekt




Man som gärna ville vara med på bild. Jag fick komma in och fota på hans jobb om jag ville. Jag ville inte det, men tog en bild för att vara snäll.


Superintensiv igen!


Sen känns verkliga livet lite torftigare... Automatiskt mode


Taget med ändrad slutartid (tror jag :-)) Ville få med kyrkan i bakgrunden. Blev väl sådär.

Ofta då jag fotar så är det hus etc i förgrunden, och bakom dem syns en jättekyrka. På bilderna blir kyrkan pytte-pytteliten och så ljus att den knappt syns. Varför? Kan man fota så det inte blir så?

På kvällen fikade vi! Första semlan i år, MUMS.



Här har jag fotat med miniatyreffekt, då blir det lite blurrigt i bakrunden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...