söndag 12 september 2010

Gammalt till liten



Jag har samlat på mig lite mönster. De är gamla och mycket fina. Jag har inte hunnit prova nästan några alls av dem ännu, men fått i uppdrag till i senhöst att göra en liten liten klänning till en liten liten flicka. Än så länge är det toille, kanske verkar over kill men vissa av mönstren har man ingen aning om hur stora de är, alltså syr man upp i testtyg och kollar!





I flärparna fästes band. banden knyts i midjan fram som man ser på bilden överst.



Testar smock, kanske att ha på livet?



Kanske veck på kjolens nederkant?

Jag återkommer efter provningen, passade storleken? Vill beställaren ha smock, volang, broderi eller sydda veck?? Spännande!

1 kommentar:

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...