lördag 6 februari 2010

Lycka!


Jag har fått ett paket. I paketet låg massa bubbelplast.


I bubbelplasten låg denna låda i kartong. Den är adresserad till min mormor på 50talet och kostade 22,50!



I kartongen ligger finfina mönsterkatalogen från SilverScissors! Då andra barn läste Starlet brukade jag få kolla i denna superhärliga katalog!


Förstasidan är fantastik! Men behöver det speciella måttbandet för att kunna ta ut mönstrena som i katalogen är ca 4-5 cm stora, man förstorar dem själv!


Kolla vilken fantastisk bild!


Den här donnan var min favorit som barn!


Finns något för alla i katalogen!

Så i vår flyttar jag nog till 50talet och bor i dessa kläder. Nån som hänger me? Tack mamma för lånet!

2 kommentarer:

  1. Jag ser verkligen fram emot att du ska sy något från denna mönsterbok eftersom jag själv har varit så fruktansvärt oföretagsam och inte gjort det. Förstår inte att tekniken med mönstret inte finns kvar i dag(har inte sett det i alla fall). Det verkar genialt men återstår att se hur det fungerar i verkligheten. Vet bara att min mamma använde det. Kommer ju ihåg de fina klänningarna min mamma och hennes väninnor hade. Jag personligen gillar de små dräkterna som också finns med.

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Dräkterna kommer man ju ihåg! Finns det mönster på pillerburkarna också? =)

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...