lördag 16 juli 2011

Kliat i fingrarna

Varit sugen på ett rejält arbete för fingrar och händer med lite rejält garn. Kollade på den här duktiga tjejens blogg och har härmat hennes fina mormorsfilt. Jag virkar i Paris (man ska nog egentligen ha 4 på virknålen men jag hade bara 3,5 hemma) som är ett bomullsgarn, mest för att det fanns mest färger att välja på i det garnet där jag var och shoppade. Som man kan se på bilderna är det 3 färger per ruta och så vitt runtomkring. Det jag gillade var att det är runda "rutor" så länge det är färg, och sedan göra man själva fyrkanten i vitt runt om det hela.

Har väl gjort en sådär 70 rutor, men måste nog göra typ 200 st om det ska bli en filt.







Resultatet kommer väl om nått år eller så :-)

2 kommentarer:

  1. Ååååhhh vilken underbar filt! Kan du kanske visa hur man gör? Vore kul med runda rutor mot den filt jag redan gjort med fyrkantiga! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du sett att det kommit upp beskrivning :-)

    SvaraRadera

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...