måndag 7 mars 2011

Vikningstips

Då jag gjorde save-the-datekorten så ville jag inte ha kuvert. Nått enklare ville jag ha. jag köpte grått papper i en perfekta färgen och delade dem på hälften. Sedan så slog jag in korten i pappret. Här visar jag hur.


Tag det finfina kortet och lägg det som på bilden ovanpå omslagspappret.


Vik upp den nedre flärpen.


Vik in båda sidorna, mina gick ihop men det gör inget om de går omlott.


Svåraste momentet, här är det lätt att man viker för långt från själva kortet, se till att göra det kanska tight.


Då du sedan vänder på steken får man en liten flärp.


Vik in den och sätt fast fint valfritt frimärke. Gärna ngt med kärlek.


Men först kan man skriva adressen, jag skrev med vit penna på det gråa.


klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...