måndag 7 maj 2018

Klar med: Blåa viskosdrömmen


Jag såg en klänning på Instagram som användaren BirdandBobbin hade gjort. En fantastiskt fin klänning som jag tänkte på länge och väl efter det jag sett den. En viskosdröm i blått. Hon hade använt mönstret Pussy Bow blouse från Sew Over It ihop med ett kjolmönster.


Jag kom precis i rättan tid till viskosstuvarna ramlade in på Ohlssons innan sommaren, då brukar jag shoppa loss! Jag köpte en hel massa (alldeles för  mycket egentligen) och bland annat en klarblå stuv med japanskinspirerade blommor på. Jag fick direkt bilden i huvudet av BirdandBobbins klänning, och nu skulle jag kunna göra en likadan, jippie!



Jag använde också Pussy Bow Blose och jag matchade den med kjolen från Penny dress, båda från Sew Over it. Gummiband i midjan precis som Penny Dress har. Jag vidgade midjemåttet på blusen så det skulle matcha storleken på kjolen. sydde ihop, gjorde en kanal av själva kjolstyget, precis som instruktionerna på Penny Dress (inget band att sy på) för gummibandet!


Den är så skön att ha på sig. Man kan ha den på jobbet eller ut på lite finare middag, beroende på hur man stylar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...