söndag 22 april 2018

Klar med: Knytblus



Ofta blir det lite slumpen som avgör vad jag syr. Som den här, aldrig hade jag väl trott att jag skulle sytt en blus i det här tyget?! Men så låg det där bland viscosen i stuvkorgen på Ohlssons. Det känns som en crepe. Lätt att sy i var det. Jag tänkte att här ska jag mönsterpassa sömmen framtill! Så nöjd med mig själv klippte jag till bitarna. Nästa kväll skulle jag sy ihop, och såg att jag flyttat ena framstycket åt fel håll, så det blev inte alls mönsterpassat, suck!




Mönstret jag använde är en Pussy Bow Blouse från Sew Over It. Lätt att följa instruktionerna som alltid! Man handsyr insidan på kragen hela vägen runt nacken, perfekt för att öva upp osynliga stygn :-)




Bestämde mig för att kompensera för det misstaget genom att sy franska sömmar i hela blusen! Det ger ju lite stabilitet förutom att vara skitsnyggt och kännas mjukt och lent mot kroppen.






Sen jag blev klar med den här har jag använt den massor på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Klar med: En lila Penny

Det tog lite tid att bestämma sig för vad jag ville göra med det här viskostyget från Minerva Crafts! En ny Gertie Shirtwaist Dress har ...